Investeringar i fondandelar är alltid förknippade med risk. Tidigare resultat ska inte tolkas som en prognos om framtida avkastning. Fondandelar kan både öka och minska i värde, och kan påverkas av ändringar i valutakursen. Det finns inga garantier för att du får tillbaka hela det investerade kapitalet. Jämförelseindex används endast i illustrativt syfte. För mer information, läs prospekt och PRIIPs KID.
Innan du investerar i C WorldWides fonder, uppmanar vi dig att ta del av respektive fonds
Key Investor Information Document (KIID).
När du investerar i en av våra fonder gör du det enklast genom någon av nedanstående samarbetspartners eller återförsäljare:
Avser avtalsmässiga förhållanden med C WorldWides distributörer.
*via MFEX
**via Allfunds, ej selekterad fondlista
Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss på info.se@cworldwide.com eller via Kontakt nedan.
C WorldWide Asset Management Fondsmaeglerselskab A/S Danmark Filial i Sverige
Box 7648
(Blasieholmsgatan 5)
SE-103 94 Stockholm
Tel:
+46 8 535 273 00
Tel kundservice:
+46 8 535 273 05
E-post:
info.se@cworldwide.com
Org nr: 516405-7233
C WorldWide Asset Management Fondsmaeglerselskab A/S Danmark Filial i Sveriges (CWW AM SE) mål är att alltid agera korrekt, med goda intentioner och i kundens bästa intresse. Om ett klagomål lämnas till CWW AM SE anser vi emellertid att det är viktigt att ha effektiva och transparenta policys och förfaranden för hantering av klagomål i enlighet med relevant lagstiftning.
Alla CWW AM SE’s kunder och potentiella kunder kan lämna in klagomål och det finns ingen kostnad förenad med ett klagomål.
Eventuella klagomål som rör CWW AM SE skall ske skriftligen antingen med e-post till: compliance.se@cworldwide.com eller via brev till:
C WorldWide Asset Management Fondsmaeglerselskab A/S Danmark Filial Sverige
Att: Managing Director
Box 7648
103 94 Stockholm
Sverige
Managing Director agerar som “Klagomålshanteringsfunktion” vilket innebär att säkerställa processen och utredningen av klagomålet hos CWW AM SE.
Klagomålshanteringsfunktionen skall:
Processen som beskrivs ovan hanteras i samråd med Compliance-funktionen.
Olösta tvister med CWW AM SE avseende köp av en vara eller tjänst i Sverige kan (enligt de villkor som beskrivs nedan) lämnas till:
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
Allmänna reklamationsnämnden har följande krav för konsumenttvister:
Information om denna policy skall sändas till kunder eller potentiella kunder på begäran eller när ett klagomål mottagits av CWW AM SE.
CWW AM SE skall tillhandahålla information om klagomål och klagomål till de relevanta myndigheterna och, i förekommande fall, enligt nationell lagstiftning, till ett alternativt tvistlösningsorgan.
Compliance-funktionen kommer att analysera mottagna klagomål och klagomålshantering för att säkerställa att eventuella risker eller problem identifieras eller adresseras.
Om CWW AM SE har tagit emot ett klagomål skall det rapporteras till ledning och styrelsen i Compliance & Operational Risk report. Allvarliga klagomål av substantiellt värde har utökade rapporteringskrav. Allvarliga klagomål skall rapporteras till ledningen så snart som möjligt.
CWW AM SE håller register över mottagna klagomål och de åtgärder som vidtagits för att lösa klagomålen.